Uczniowie BIOL-CHEM poznają przyrodę regionu

Tomasz Bąk poniedziałek 27 listopada 2017

W dniu 13 listopada, klasa III d LO wybrała się na wycieczkę do Muzeum Przyrodniczego im. Krystyny i Włodzimierza Tomków w Ciężkowicach. Zwiedzanie zaczęliśmy od oglądania wystawy zwierząt występujących w Polsce. Mogliśmy poznać polską faunę, posłuchać spiewu rodzimych ptaków oraz korzystać z interaktywnych ekspozycji, jak na przykład interaktywna podłoga. Po zwiedzaniu wystawy Pan przewodnik zabrał nas do atrapy batyskafu na prezentacje o rzece Biała Tarnowska. Dowiedzieliśmy się tam wiele ciekawych rzeczy na temat ekosystemu tej rzeki, a w szczególności o zamieszkujących ją rybach. Dodatkowych wrażeń zapewniało wnętrze batyskafu. Po prezentacji udaliśmy się na wykład o polskich zwierzętach zagrożonych wyginięciem, między innymi o żubrach, rysiach oraz wilkach. Po wykładzie mogliśmy zobaczyć rzadkie eksponaty, jak skamieniałe kości pierwotnego żubra lub skórę największego upolowanego żbika. Następnie mieliśmy okazje posłuchać ciekawego wykładu na temat nietoperzy, podczas którego dowiedzieliśmy się dużo interesujących faktów o życiu tych skrytych i tajemniczych ssaków. Wyjazd do Ciężkowic dostarczył  nam mnóstwo pozytywnych wrażeń i wróciliśmy do domów z większym zasobem wiedzy o zwierzętach zamieszkujących Polskę.